Alle kunder skal legitimere sig
Derfor skal du aflevere legitimation
Hvidvaskloven stiller krav om, at alle banker identificerer sine kunder, og I Lån & Spar har vi valgt, at alle privatkunder skal legitimere sig med billedlegitimation og adresse.
Kravet om legitimation gælder for både nye og eksisterende kunder. Det betyder, at selv hvis du har været kunde i mange år, kan vi blive nødt til at bede om legitimation, hvis vi ikke har det i vores systemer.
Vi skal kende omfanget af din forretning
Vi skal samtidig kende formålet med dit engagement i Lån & Spar og det forventede omfang af din forretning (den forventede omsætning på kontoen, oplysninger om udenlandske overførsler mm.).
Hvordan legitimerer jeg mig?
Du kan uploade en kopi af din legitimation i Lån & Spars mobilbank eller vise den i et af vores rådgivningscentre.
Gyldig legitimation er:
- Pas
- Kørekort
- Dit gule sundhedskort
Har du ikke pas eller kørekort, kan du bruge et billede af dit sygesikringsbevis sammen med din dåbs- eller navneattest eller forskuds- eller årsopgørelse fra SKAT.
Digital legitimation, f.eks. Kørekort-app eller sundhedskort-app, kan ikke anvendes som legitimationsdokumentation i Lån & Spar.
Hent og udfyld blanketterne
Har du ikke mulighed for at udfylde dine oplysninger i net- eller mobilbank, kan du i stedet printe vores to blanketter, udfylde dem og indsende dem til os med posten.
Blanketterne skal sendes til dit rådgivningscenter. Find adressen her.
Du finder blanketterne her
Hent blanket - skatteerklæring
Hent blanket - forventet brug af konti
Løbende opdatering
Derfor kontakter vi løbende vores kunder for at få opdaterede oplysninger om legitimation og forretning.
Kontakt os
Kontakt os og få hjælp af en rådgiver, der kender din branche