Lån & Spar vinder for fjerde år i træk titlen som den bank i Danmark med de mest loyale kunder

En uafhængig måling fra Loyalty Group placerer Lån & Spar øverst på podiet, når det gælder loyalitet blandt bankkunder i Danmark. 

”Jeg er glad og stolt over, at vi for fjerde år i træk er placeret som nr.1 i denne undersøgelse. Det viser os, at vores kunder værdsætter vores rådgivning og vores bank. Det er en kæmpe tillidserklæring, som vi er dybt taknemmelige for.” siger adm. direktør John Christiansen.

Hertil kommer, at der i 2024 er kommet rekordmange nye kunder til banken, og det medvirker til, at Lån & Spar får et tilfredsstillende 3. kvartal resultat. 

For 1.-3. kvartal 2024 udgjorde basisindtjening før nedskrivninger 511,8 mio. kr., hvilket er 23,9 mio. kr. mere end for samme periode sidste år. 

Mange nye kunder og en god positiv udvikling i både indlån og udlån driver væksten i banken. Gebyrindtægterne øges på grund af stor kundeaktivitet på investerings- og boligområdet. Alt i alt er netto rente- og gebyrindtægterne øget med 12 % til 1.143 mio. kr. 

For 1.- 3. kvartal skaber Lån & Spar et resultat før skat på 515 mio. kr., og det forrenter egenkapitalen med 22,7 %.

Lån & Spars adm. direktør John Christiansen er tilfreds med resultatet og siger:
 
”Vi oplever fortsat en pæn fremgang i kundeantallet samtidig med, at der er en høj kundeaktivitet. Vi har nogle af landets mest tilfredse og loyale bankkunder, og det understreges af, at vi for fjerde år i træk vinder Loyalty Groups årlige måling, hvor fokus er på kundens glæde og tilfredshed med bankens rådgivning og produkter. Vores tilbud om en god personlig rådgivning, hvor du taler med en dygtig og kompetent rådgiver, er efterspurgt. Den personlige rådgivning i kombination med stærke priser medvirker til, at vi skaber et tilfredsstillende resultat.”
 
Bankens vækst kan ses ved, at både indlånet og udlånet fortsat er i vækst. Indlånet øges med 8 % til 29,9 mia. kr., og udlånet øges med 13 % til 18,2 mia. kr. 

”Vores fokus er kundetilfredshed, vækst og at sikre bæredygtighed i rådgivning og produkter. Vi er glade for, at kunderne kvitterer for vores fokus og indsats, ved at vi oplever vækst i forretningsomfanget og kan skabe et tilfredsstillende resultat. Samtidigt er det vigtigt, at vi som medlemsejet bank skaber gode kundeoplevelser. Derfor er det tilfredsstillende, at vi udover at skabe et godt finansielt resultat, også får kundernes anerkendelse og godkendelse, som eksempelvis ved igen at være nr. 1 i den uafhængige loyalitetsmåling fra Loyalty Group” siger adm. direktør John Christiansen. 

Omkostningerne øges i forhold til samme periode sidste år med ca. 17 % til 644 mio. kr.

Basisindtjening efter nedskrivninger
er øget med 28,5 mio. kr. og er opgjort til 485,9 mio. kr. 
Nettorente- og gebyrindtægterne
er øget med 120,7 mio. kr. til 1.143,0 mio. kr.

Læs pressemeddelelsen

Se kvartalsrapporten for 1.-3. kvartal 2024

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.