Funktioner i mobilbanken
Kontakt os
Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.
Som udgangspunkt er alle dine konti i Lån & Spar, forhåndstilmeldt til både netbank og mobilbank.
Er der en eller flere konti du ikke kan se, så skal du kontakte os, så får vi den hurtigt tilmeldt til din aftale.
Vil du skrive til banken eller booke et møde, så skal du bare trykke på ikonet med en taleboble i bunden af skærmen.
Det er også her, at du kan booke et møde med os, eller følge med i igangværende opgaver med banken.
Du kan spærre et eller flere af dine kort i mobilbanken, på denne måde:
Du finder dine fremtidige betalinger ved at klikke på den konto betalingen foretages fra og så klikke på 'Vis fremtidige betalinger'
Der vises fremtidige betalinger for de næste 31 dage'
Sådan laver du en overførsel / betaling i mobilbanken:
1. Tryk på den runde røde knap nederst til højre
2. Indtast beløbet du ønsker at overføre og tryk 'Næste'
3. Vælg 'Fra konto' på den liste som vises på skærmen
4. Vælg 'Til konto' fra listen 'Egne konti' som vises
eller
indtast 'Reg.nr. og kontonr.' på modtager
eller
Vælg egne gemte modtagere fra knappen 'Gemte konti'
5. Vælg dato og overførselstype, ved at trykke på 'Dato'
6. Vælg evt. 'Besked til modtager' og skriv kort tekst
7. Vælg evt. 'Tekst til egen kontoudskrift' og skriv kort tekst
8. Swipe til højre og 'Godkend' overførsel
Sådan betaler du et indbetalingskort i mobilbanken:
1. Tryk på den røde runde knap nederst til højre
2. Indtast beløbet du skal betale
3. Tryk på teksten 'Indbetalingskort' midt på siden og tryk 'Næste'
4. Vælg 'Fra konto'
5. Indtast indbetalingskort oplysningerne
eller
Tryk på 'Scan kodelinje' og lad dit mobilkamera scanne dit indbetalingskort
6. Vælg dato for betaling
7. Skriv evt. egen tekst til kontoudskrift
8. Swipe til højre for at godkende betaling.l derefter kunne godkende betalingen ved at swipe den røde ’Godkend knap’ til højre
Sådan laver du en udenlandsk overførsel i mobilbanken:
1. Tryk på den runde røde knap nederst til højre
2. Tryk på teksten 'Udland' midt på siden
3. Tryk på knappen 'DKK' og vælg valuta, som betalingen skal foretages i
4. Skriv beløb i den valuta, som betalingen skal lyde på og tryk på 'Næste'
5. Vælg 'Fra konto'
6. Skriv IBAN/Konto nummer
7. Vælg omkostningsfordeling
8. Vælg dato og overførselstype for overførsel
9. Skriv information om og til modtager
10. Swipe til højre for at godkende overførsel
Du opretter en fast overførsel i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne
Klik på BS og faste overførsler - faste overførsler.
I næste billede klikker du på det lille + øverst til højre og udfylder med betalingsdetaljerne og klik ’Opret fast overførsel’
Godkend overførslen ved at swipe 'Godkend knappen' til højre.
Du opretter en BS aftale i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne.
Klik på BS og faste overførsler - Betalingsaftaler.
I næste billede klikker du på det lille + øverst til højre og udfylder med betalingsdetaljerne og klik 'Opret BS aftale'
Godkend overførslen ved at swipe 'Godkend knappen' til højre.
Du sletter en BS aftale i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne.
Klik på BS og faste overførsler - Betalingsaftaler.
I næste billede klikker du på de tre små prikker ud for den aftale du ønsker at slette, og klikker 'slet'.
OBS: Vær’ opmærksom på, at 'slet' og 'afvis' ikke er det samme.
Ønsker du at afvise en BS aftale, så den ikke bliver betalt den pågældende måned, men aftalen forbliver aktiv til næste betaling. Så kan dette kun ske imellem d. 01-07 i måneden for betalingen, og du vil derfor ikke have muligheden for afvise BS aftalen uden for denne periode.
Sletter du aftalen vil hele aftalen blive slettet, og der kan ikke trækkes fra aftalen igen medmindre den bliver oprette på ny. Det er heller ikke muligt at afvise aftalen efter en sletning.
Du afviser en BS aftale i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne.
Klik på BS og faste overførsler - Betalingsaftaler.
I næste billede klikker du på de tre små prikker ud for den aftale du ønsker at slette, og klikker 'afvis'.
OBS: Vær' opmærksom på, at 'slet' og 'afvis' ikke er det samme.
Hvis pengene allerede er trukket vil de blive tilbageført til kontoen ca. 2 bankdage efter afvisningen har fundet sted.
Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.