Funktioner i mobilbanken

Hvilke funktioner har mobilbanken?
  • Se saldo på alle dine konti i banken, både som privat- og erhvervskunde
  • Tilmelde og se konti fra dine andre banker i vores mobilbank (kommer snart)
  • Se kontobevægelser og detaljer, samt afstemme dine bevægelser
  • Overføre penge til alle konti i Danmark og udlandet
  • Betale regninger og tilmelde dem til automatisk betaling
  • Se dine betalingsservice aftaler
  • Se dine depoter, investere og følge markedet
  • Få overblik over dine kort og spærre dem, hvis nødvendigt
  • Se boliglån fra Totalkredit og DLR
  • Kontakte banken / din rådgiver
  • Booke møder med banken
  • Få overblik over dine aftaler med banken og uploade dokumenter sikkert m.m.
  • Valutaomregner og valutabestilling
  • Underskrive dokumenter fra banken digitalt
  • Modtage og oprette SMS beskeder, ved eks. lønindgang
  • Kvik-adgang til PensionsInfo og e-Boks
 
Hvad gør jeg, hvis der mangler en konto i mobilbanken?

Som udgangspunkt er alle dine konti i Lån & Spar, forhåndstilmeldt til både netbank og mobilbank.

Er der en eller flere konti du ikke kan se, så skal du kontakte os, så får vi den hurtigt tilmeldt til din aftale.

 

Kan jeg skrive til min rådgiver fra mobilbanken?

Vil du skrive til banken eller booke et møde, så skal du bare trykke på ikonet med en taleboble i bunden af skærmen.

 

Det er også her, at du kan booke et møde med os, eller følge med i igangværende opgaver med banken.

Hvordan spærrer jeg mit kort?

Du kan spærre et eller flere af dine kort i mobilbanken, på denne måde:

  1. Log på mobilbank
  2. Tryk på ikonet 'Menu'
  3. Vælg menupunktet 'Kort'
  4. Nu vises alle dine kort i Lån & Spar - vælg det kort du vil spærre
  5. Tryk på knappen 'Spær kort'
  6. Tryk på knappen 'Ja, spær kort' 

 

Hvor finder jeg mine fremtidige betalinger?

Du finder dine fremtidige betalinger ved at klikke på den konto betalingen foretages fra og så klikke på 'Vis fremtidige betalinger'

Hvordan finder jeg mine fremtidige betalinger?

Der vises fremtidige betalinger for de næste 31 dage'

 

Hvordan laver jeg en betaling/overførsel i mobilbank?

Sådan laver du en overførsel / betaling i mobilbanken:

1. Tryk på den runde røde knap nederst til højre

2. Indtast beløbet du ønsker at overføre og tryk 'Næste'

3. Vælg 'Fra konto' på den liste som vises på skærmen

4. Vælg 'Til konto' fra listen 'Egne konti' som vises
     eller
     indtast 'Reg.nr. og kontonr.' på modtager
     eller
     Vælg egne gemte modtagere fra knappen 'Gemte konti'

5. Vælg dato og overførselstype, ved at trykke på 'Dato'

6. Vælg evt. 'Besked til modtager' og skriv kort tekst

7. Vælg evt. 'Tekst til egen kontoudskrift' og skriv kort tekst

8. Swipe til højre og 'Godkend' overførsel

 
Hvordan betaler jeg et indbetalingskort i mobilbanken?

Sådan betaler du et indbetalingskort i mobilbanken:

1. Tryk på den røde runde knap nederst til højre

2. Indtast beløbet du skal betale

3. Tryk på teksten 'Indbetalingskort' midt på siden og tryk 'Næste'

4. Vælg 'Fra konto'

5. Indtast indbetalingskort oplysningerne
     eller
     Tryk på 'Scan kodelinje' og lad dit mobilkamera scanne dit indbetalingskort

6. Vælg dato for betaling

7. Skriv evt. egen tekst til kontoudskrift

8. Swipe til højre for at godkende betaling.l derefter kunne godkende betalingen ved at swipe den røde ’Godkend knap’ til højre

Hvordan laver jeg en udenlandsk overførsel/betaling i min mobilbank?

Sådan laver du en udenlandsk overførsel i mobilbanken:

1. Tryk på den runde røde knap nederst til højre

2. Tryk på teksten 'Udland' midt på siden

3. Tryk på knappen 'DKK' og vælg valuta, som betalingen skal foretages i

4. Skriv beløb i den valuta, som betalingen skal lyde på og tryk på 'Næste'

5. Vælg 'Fra konto'

6. Skriv IBAN/Konto nummer

7. Vælg omkostningsfordeling

8. Vælg dato og overførselstype for overførsel

9. Skriv information om og til modtager

10. Swipe til højre for at godkende overførsel

Hvordan opretter jeg en fast overførsel?

Du opretter en fast overførsel i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne

Hvordan opretter jeg en fast overførsel?

 

Klik på BS og faste overførsler  -  faste overførsler.

I næste billede klikker du på det lille + øverst til højre og udfylder med betalingsdetaljerne og klik ’Opret fast overførsel’

Godkend overførslen ved at swipe 'Godkend knappen' til højre.

Hvordan opretter jeg en BS aftale i mobilbank?

Du opretter en BS aftale i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne.

Hvordan opretter jeg en BS aftale i mobilbank?

Klik på BS og faste overførsler -  Betalingsaftaler.

I næste billede klikker du på det lille + øverst til højre og udfylder med betalingsdetaljerne og klik 'Opret BS aftale'

Godkend overførslen ved at swipe 'Godkend knappen' til højre.

Hvordan sletter jeg en BS aftale i mobilbanken?

Du sletter en BS aftale i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne.

Hvordan sletter jeg en BS aftale i mobilbanken?

Klik på BS og faste overførsler -  Betalingsaftaler.

I næste billede klikker du på de tre små prikker ud for den aftale du ønsker at slette, og klikker 'slet'.

 

OBS: Vær’ opmærksom på, at 'slet' og 'afvis' ikke er det samme.

Ønsker du at afvise en BS aftale, så den ikke bliver betalt den pågældende måned, men aftalen forbliver aktiv til næste betaling. Så kan dette kun ske imellem d. 01-07 i måneden for betalingen, og du vil derfor ikke have muligheden for afvise BS aftalen uden for denne periode.

Sletter du aftalen vil hele aftalen blive slettet, og der kan ikke trækkes fra aftalen igen medmindre den bliver oprette på ny. Det er heller ikke muligt at afvise aftalen efter en sletning.

 

Hvordan afviser jeg en BS aftale i mobilbanken?

Du afviser en BS aftale i mobilbanken ved at klikke på de tre vandrette streger nederst i venstre hjørne.

Hvordan sletter jeg en BS aftale i mobilbanken?

Klik på BS og faste overførsler -  Betalingsaftaler.

I næste billede klikker du på de tre små prikker ud for den aftale du ønsker at slette, og klikker 'afvis'.

 

OBS: Vær' opmærksom på, at 'slet' og 'afvis' ikke er det samme.
Hvis pengene allerede er trukket vil de blive tilbageført til kontoen ca. 2 bankdage efter afvisningen har fundet sted.

 

Kontakt os

Kontakt os og få rådgivning, der passer til dine behov.